20
Jul
09

Zainul Ariffin Isa and Berita Harian – GET FUCKED !!!

delCapo first read this on MT, then linked to The Malaysian Insider article…. then went searching for the full article in Berita Harian.

This is coming from the NST’s Group fucken Managing Editor…. what a spin  – “Kematian Teoh timbulkan pelbagai spekulasi politik”

““when a victim of an accident was non-Malay, who was previously investigated by a Malay, the speculation is great.”

Beng Hock’s death is tragic…. the suspiscious circumstances on “how” and “who” parts are sick enough… but what Zainul has written just about tops it – it’s just FUCKEN SICK !!!

DSC_0164.JPG_sWhat r u trying to do, u sick fuck? Overshadow Nazri so we forget what he said?? Or do you genuinely believe in the horseshit you wrote??

Surely it’s NOT just about pleasing your political masters by giving them a cushion spin?? how fucken original….

delCapo would like to ask my fellow Malaysians in the media (whom this fucker is one of the head honchos) and the ethnic malays , even those who are die hard UMNO supporters (whom this asshole seem to represent) – ARE YOU PROUD TO CALL ZAINUL ARIFFIN ISA and BERITA HARIAN YOUR OWN????

As a Malaysian – I feel like burning both to kill my shame…

Read the entire fucked up article below….. someone burnt some copies of it earlier…. YEAH!!!


KEMATIAN Teoh dijadikan polemik dan isu politik tanpa mengambil kira kesedihan yang melanda anggota keluarganya.

Oportunisme boleh rampas kesedihan untuk jadi modal siasah

ADAKAH ahli dan penyokong Pakatan Rakyat saja yang berasa sedih ke atas kematian Teoh Beng Hock?

Tentu sekali jika dilihat dari muka-muka sama yang bergegas mengepalai tunjuk perasaan apabila saja ada kejadian seperti ini berlaku, beratur untuk perhatian jurugambar dan pemberita, dan di dalam kepala menghitung laba politik yang mungkin diperoleh.

Oportunisme politik boleh merampas kesedihan untuk dijadikan modal politik. Kematian boleh dijadikan pemangkin untuk naikkan kemarahan, dan juga batu hikmat menarik sokongan.

Terlalu sedikit cubaan untuk menenangkan keadaan. Di dalam kes Teoh setiap kenyataan seakan-akan berbau politik. Jika orang marah, apikan lagi. Jika bersedih, apa lagi, kenangkanlah nasib mereka dan paling penting, cari pihak yang perlu dipertanggungjawabkan.

Sudah tentulah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) perlu bertanggungjawab kerana mendiang Teoh kali terakhir berada di pejabat berkenaan dan mayat beliau dijumpai berhampiran. SPRM juga menemuduga Teoh hingga awal pagi.

Tanggungjawab SPRM ialah untuk menyiasat sepenuhnya kejadian itu, dan jika ada kesilapan atau kelemahan, atau kecuaian dan salah laku di pihaknya, tindakan perlu diambil. Ia mesti telus dan tegas.

Tetapi ia sepatutnya tidak perlu dipertanggungjawabkan untuk menangkis tuduhan yang tidak berasas, menjawab tohmahan, dan melayan agenda politik orang lain. Segala keraguan dan persoalan mesti dijawab, tetapi mestilah tidak yang bermotifkan politik.

Yang lebih penting, tanggungjawab SPRM ialah supaya ia tertumpu kepada tugasnya. Siasatan yang masih ada, termasuk terhadap ahli politik yang bertempik dan berkumpul di luar pejabatnya, yang cuba menimbulkan syak dan wasangka terhadap integriti agensi itu, mestilah diteruskan.

Kita faham ramai yang marah. Kita juga tahu ramai yang bersedih dengan kematian Teoh. Semua orang ada abang, adik, anak, suami, kawan dan faham serta simpati kepada pemergian orang muda seperti Teoh yang masa hadapannya nampak cerah.

Bukan orang Cina atau penyokong Pakatan Rakyat saja yang tahu marah dan mahukan keadilan.

Namun, elemen perkauman dimasukkan oleh beberapa ahli Dewan Negeri Selangor apabila mereka disiasat sama ada menyalahgunakan peruntukan dan kuasa oleh SPRM, walaupun anggapan ini salah kerana ada Adun Melayu disiasat juga.

Namun keraguan timbul, terutama di kalangan bukan Melayu bahawa SPRM, yang semestinya seperti agensi kerajaan lain banyak pekerja Melayu, secara selektif memilih bukan Melayu untuk disiasat.

Apabila mangsa kemalangan pula orang bukan Melayu, yang sebelumnya disiasat orang Melayu, bertambah hebatlah spekulasinya. Di alam maya internet tidak susah mencari kesimpulan berunsur perkauman.

Adakah ini politik? Peduli apa kesannya kepada negara asalkan popular. Walau dihias dengan kata-kata manis seperti hak asasi ataupun ketelusan atau keadilan, yang jelas, kadang-kadang, agenda perkauman nyata.

Kenapa perlu menanam kebencian, meniup api kemarahan terhadap agensi kerajaan yang banyak juga penyokong mereka bekerja di dalamnya? Dengar sajalah perkataan kesat yang dilemparkan kepada polis dan sebagainya?

Keadilankah yang dituntut atau kebencian digalakkan?

Adakah strategi untuk menggalakkan syak terhadap agensi kerajaan. Dulunya kehakiman kemudian polis, kini SPRM?

Apakah nilai kepemimpinan politik jika apa yang digalakkan ialah membenci dan menghasut? Di manakah fahaman politik atau ideologi mulia?

Apabila saja ada perkara seperti ini, bergegas-gegas muka yang sama mengeluarkan kenyataan yang pada asasnya menanam syak kepada institusi.

Cukuplah dengan membenci pimpinan kerajaan. Mereka orang politik, mereka boleh terima semua ini. Tetapi pegawai kerajaan bukan orang politik; mereka jalankan tugas dan arahan.

Sedarlah jika setiap kali institusi kita dicerca dan dihina, lama-kelamaan akan ada yang terlekat. Makin lama semakin tipis kepercayaan kita.

Pepatah Inggeris berkata: ‘You reap what you sow’ – jika ada pihak yang mahu popular dengan menabur syak wasangka kepada orang lain, lama kelamaan dia juga akan menerima kesannya.

Katalah ditakdirkan pembangkang memerintah, tidak akan reputasi institusi dan agensi yang dipijak-pijak akan kembali pulih serta merta. Apa yang runtuh sukar dibina semula. Institusi akan terus dipandang serong, kepercayaan rakyat akan tetap menipis.

Adakah kehakiman atau polis yang sentiasa dikutuk akan jadi baik tiba-tiba dan terus diterima rakyat. Hakisan tidak boleh dipatah balik, malah ia selalu membawa kepada keruntuhan.

Kenapa, contohnya perlu kerajaan Selangor mahukan pakar bedah swasta untuk siasat kematian Teoh? Adakah pakar hospital kerajaan tidak layak? Atau tidak boleh dipercayai?

Kenapa Menteri Besar Selangor, seorang Melayu, meragui kebolehan orang sebangsanya bertindak dengan tulus dan adil?

Bukankah banyak pegawai agensi atau institusi kerajaan orang Melayu? Adakah polis, hakim, guru, penyiasat, doktor, pensyarah Melayu semuanya tidak boleh dipercayai?

Percayalah, inilah yang berlaku apabila kita sama naik menabur syak pada agensi dan institusi kerajaan. Layari sahaja laman internet untuk mengetahui apa yang dikatakan mengenai institusi-institusi yang kebanyakan diketuai dan dipenuhi oleh orang Melayu.

Bukan ahli dan penyokong parti politik saja yang mahukan keadilan. Orang lain pun begitu. Tetapi jangan semua institusi diruntuh. Janganlah termakan kata-kata orang, yang agendanya kadang-kadang hendak mempersoalkan kebolehan orang Melayu.


28 Responses to “Zainul Ariffin Isa and Berita Harian – GET FUCKED !!!”


  1. 1 soondar
    July 20, 2009 at 7:04 am

    Inilah konon2nya salah seorang pelaksana dasar 1Malaysia yang dipilih Najib.

    Bapak lah bodohnya awak – yang complain pasal cikgu, doktor, polis, pensyarah, hakim tu lebih ramai daripada kalangan orang Melayu lah.

    Yela, awak mana nak tau masalah orang Melayu – awak orang Melayu kaya – mana ada masalah pasal cikgu, doktor, polis, pensyarah, hakim.

    Tapi inilah bukti kebodohan orang Melayu kaya – dia kutuk orang bangsa dia sendiri.

  2. 2 babi harian
    July 20, 2009 at 8:05 am

    Bodo punya BABI HARIAN.sebab polis, hakim, guru, penyiasat, doktor, pensyarah Melayu lah tak boleh nak diharap dan dipercayai kalau polis, hakim, guru, penyiasat, doktor, pensyarah itu ISLAM lain cerita ada halal haram,ada syurga neraka.

  3. 3 gary gan
    July 20, 2009 at 9:15 am

    fuck off bastard….kepala butoh bapak engkau

  4. July 20, 2009 at 9:30 am

    What happened to 1 Malaysia?

  5. 5 CBP
    July 20, 2009 at 9:40 am

    fuck him ! he only know about skin colour , try work outside from Malaysia and show me his pride , he only able to talk cock in Malaysia , look at his fucking face , so sickening , i rather have a piece of pork than have a son like him . Who ever raised a fella like him is sinful.

  6. 6 MSM
    July 20, 2009 at 10:26 am

    Don’t ever buy Berita Harian, Utusan Melayu, The Star, NST. If you do you are pratically giving money to the devil.

  7. 7 Rocker
    July 20, 2009 at 10:57 am

    Kenapa, contohnya perlu kerajaan Selangor mahukan pakar bedah swasta untuk siasat kematian Teoh? Adakah pakar hospital kerajaan tidak layak? Atau tidak boleh dipercayai?

    Kenapa Menteri Besar Selangor, seorang Melayu, meragui kebolehan orang sebangsanya bertindak dengan tulus dan adil?

    _______________________________________________________________________________________________Siapa cakap, MB Selangor menyoal kebolehan sesuatu kaum, boleh kamu kemukakan bukti? Tolong

    siarkan semula kenyataan beliaau dan biarkan rakyat yang tentukannya. Kalau engkau pakai otak

    kau, kamu tentu sekali tidak buat kenyataan ini. Cuba fikirkan, banyak juga doktor Melayu

    yang berkhidmat di sektor swasta.Malah, banyak hospital-hospital swasta terkenal kepunyaan org

    Melayu, Hospital Pantai, SJMC, Ipoh Specialist center dan lain-lain yang berada dibawa Kumpulan Perubatan

    JoHor. Di sektor awam pun banyak doktor Bukan Melayu berkhidamt, stu serangan terhadap

    Perkhidmatan perubatan awam bukan shsj serangan keatas org Melayu tetapi utk semua kaum. Encik

    zainul tak pernah pergi hospital kerajaan sebelumn ini ke?Suatu lagi yaang asyik di

    ketengahkan oleh UMNO adalah “dominasi” sektor perubatan awam

    oleh doktor-doktor kaum India. Kenapa hal ini diendahkan oleh En.ZAinul. Samaada UMNO menipu

    untuk dapatkan sokongan org Melayu dgn menakutkan mereka tentang “ancaman” kaum bukan

    bumiputera atau Zainul yg meragui kebolehan org dari kaum lain. Seperkara lagi, siapa yang

    membuat kenyataan berbau perkauman dalam hal ini? Tiada sispapun membuatnya sehingga BH dan

    Zainul yg mulakannya. Mungkin ini Satu taktik kotor BN untuk alihkan perhatian rakyat dariapda

    isu sebenar.Dgn menjadiakannnya isu perkauman melalui BH, BN berharap tekanan org Melayu untuk

    menyiasat perkara ini akan berkurangan. Inilah doktrin pecah dan perintah British yg masih

    dipraktikkan BN. Dalam memberikan respon kepada artikel ini yang tiada kualiti in, kta semua

    harus mengelak daripada membuat komen berbau perkauman, sekiranya kita berbuat sedemikian,

    kita akan memasuki perangkap BN.
    _______________________________________________________________________________________________

    Perkara sebanar yang emnibulkan kemarahan rakyat adalah ketidakadilan yg ditunjukkan oleh SPRM, jika sebuah laporan dibuat terhadap org BN, paling banyak yang SPRM buat cuma adakan serbuan untuk pungut fail, lepas itu tiada apa-apa lagi. INi berbaza pulak dgn respon yng ditunjukkan dalam kes adun-adun Pakatan. Respon tidak seimbang inilah yg menimbulkan kemarahan org. KAsitah Gadam ini sudah dibicarakan utk bertahun-tahun lamanya. Saya dah boleh agak dah keputusan mahkamah.

  8. 8 tonto
    July 20, 2009 at 11:24 am

    Terus kepada perancang pembunuhan ini ialah the toyol. korek korek korek. penyapu sial.

  9. 9 Admiral Tojo
    July 20, 2009 at 11:56 am

    Just look at this Zainur’s face. He looks positively evil. A tool of the EVIL regime.

    His time will come.

    Shalom

  10. 10 Dave London
    July 20, 2009 at 12:02 pm

    Biasa lah.

  11. July 20, 2009 at 12:27 pm

    ZAINUR HAS THE FEATURE OF SOME FORM OF AN ANIMAL AND HIS WRITING MERELY REFLECT HIS ANIMALITY OR HE CAN ONLY ANIMALIZE HIS STRAIN OF THOUGHTS AS UMNO IS THE CHAMPION OF THE ANIMAL FARM.

    WE FEEL SORRY FOR THEM, FOR FEELING THAT THEIR ONLY MEANS OF EXISTENCE IS SLOWLY BUT SURELY EVAPORATING.

  12. 12 Meng
    July 20, 2009 at 1:12 pm

    Masa bila Polis dan SPRM telah menunjukkan keadilan dalam sesiasatannya terhadap pihak pembangkang.

    Zainul arifin your face is like pantat, a fucking racist.

  13. 13 Agogo
    July 20, 2009 at 1:37 pm

    fuck your wife kei chow hai Zainul, binatang !

  14. 14 Vie
    July 20, 2009 at 1:48 pm

    His words have no meaning, and nothing he says is going to bring back Teoh! Talk cock, no action!

  15. 15 mccann105
    July 20, 2009 at 2:02 pm

    seemed he is well paid..driver..big car…great living…someome must be wanting his service…definately this keep him well lived.

  16. 16 wee
    July 20, 2009 at 3:10 pm

    stipid idiot zainul ariffin isa.are u brainless or drink coffee kau kau?how racist are u?we are malaysian.are u happy to see people figth?how sinful are u.beware of your family,go sembayang kau kau.wish u cant eat,cnt sleep(because too full)and cant die peace.hahaha

  17. July 20, 2009 at 4:54 pm

    KAH… KOH… KEH… MUKA JAWA. SEBIJIK MACAM KHIR TOYOL

  18. 18 Orang Melayu
    July 20, 2009 at 6:17 pm

    Tragedy ini tiada kaitan dengan isu perkauman.. jangan bangkitkan perkara yang tidak ada.

    Selagi ketua lanun C4 masih berleluasa selagi itu anak-anak lanun bersuka ria bagai anjing-anjing kurap yang lapar dan rakus.

  19. July 20, 2009 at 6:26 pm

    good, continue to push for anarchy, its just what the country needs… and I am not even kidding

  20. 20 Peter
    July 20, 2009 at 7:20 pm

    When no actions are taken against these kind of bastards, they would encourage others to do the same. That essentially is the problem with Malaysia. The leaders are powerless to act on these guys.

    The way it is going… downhill all the way for the future of the country with guys like these.

    These kind of guys know that they are powerless to the change that the people of Malsysia wants .. a place for all.

    That is why they resort to these kind of racists journalism.

  21. 21 iridium
    July 20, 2009 at 7:58 pm

    kepala butuh big time!!!! fuck that son of a bitch into the pits of hades!

  22. July 20, 2009 at 9:29 pm

    he is yet another Penang’s ‘Ahmad Ismail’ rakan sekawan lah.
    don’t buy ‘Star papers,NST papers….boycott them once and for all.

  23. 23 Vomitshit
    July 20, 2009 at 9:35 pm

    When our country is being run by the king of deception and murder evasion, what else can top that?

    The country’s NEP policies have created a generation of ‘stupid fucken’ UMNO wannabe intellectuals.

    I studied with many of the MARA sponsored students in the US. They could be there for a decade but their mindset is still kampung phobic.

    Another Zimbabwe in the making???

  24. 24 somchai
    July 20, 2009 at 10:26 pm

    this is one hell of a big mistake the macc screwed up this time. right now, they will be thinking hard how to COVER UP this one..after all they are pretty good in this dirty game.

  25. 25 Rantong
    July 20, 2009 at 10:49 pm

    Sekadar nasihat & peringatan kepada para blogger.

    Berhat-hatilah bilamana menulis blog. Tulis dengan ilmu & iman.

    “Wahai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan daripada sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian daripada sangkaan itu berdosa, dan janganlah kamu mengintip, mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah sesetengah kamu mengumpat sesetengahnya yang lain. Apakah seseorang daripada kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (jika demikian keadaan mengumpat) Maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan tersebut) dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Penerima taubat lagi Maha Mengasihani. ” (Al Hujurat ayat 12)

    _______________________
    View Profile: Rantong™

  26. 26 MsiaIni
    October 3, 2009 at 7:19 pm

    AKU SOKONG BH DAN UTUSAN. SEBAB MEREKA MELAPURKAN YG BENAR DAN MENJIWAI TANAH MELAYU.

  27. 27 vomitcowshit
    April 25, 2011 at 3:37 am

    DAP corruption finally exposed by MACC.

    its normal for those under investigation to commit suicide in the us for embbezlement
    etc.

    So the blame for boon hock murder should go to whoever he tried to protect.

    obvious. what are u ranting about. Beside its typical DAP tactic to capitalise
    on any death to their advantage. vis a vis penang 1969


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


RADIO FREE MALAYSIA

Nightly 9pm to11pm on AM 1359 kHz, Anytime on http://radiofreemalaysia.org/

! ABU !

Asalkan Bukan UNO/BN, ANything But UMNO/BN

ABU Merchandise

Radio Free Sarawak

Daily
1800-2000 local time, 1000-1200UTC on 15420kHz,
Anytime on http://radiofreesarawak.org/

Saya Anak Bangsa Malaysia

Visit us !

Bloggers for Nurul Izzah

Izzah for Malaysia !

I’m a Barisan Rakyat Blogger

Twitting delCapo

Bangkit CD – Voice of the Youth

Get one today BangkitCD@gmail.com

Voter Registration drive

think. talk. vote. Are you In or Out?

10 Tahun Sebelum Merdeka

MUST WATCH

Revolusi’48 by Fahmi Reza

!!!Support!!!

!!Justice for Beng Hock!!

Fuck Racism !

RSS PopTeeVee

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.

RSS malaysiakini

  • An error has occurred; the feed is probably down. Try again later.
Anak Malaysia, LOVES Malaysia... in protest!! Get rid of the assholes currently running Malaysia Inc.!!

Malaysian Blogs & News Portal

starting 01May10 – ROCK THE VOTE !!!

A darkConscience on the deCadent state of affairs..

This blog promises strong opinions, which with my limited vocabulary, can often only be articulated in coarse words of different languages… Reader discretion is advised.... If u choose to read... and feel offended or cannot handle it... my apologies... Now... suck it up! or get d fuck outta here....

delCapo blogbegins…

... on d eve of Permatang Pauh's by election... ... on d eve of the most significant day in Malaysian recent history... ... which marks a sustained march towards a kicking out d useless, corrupted, lying, racist assholes running Malaysia Inc.
July 2009
M T W T F S S
« Jun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

%d bloggers like this: